Невиконані обіцянки не налякали. Чому Китай знову запропонував співпрацю Україні?Віктор Медвідь експерт

Кабінет Міністрів повідомив про те, що Україна та Китай підписали міжурядову угоду щодо співпраці у галузі будівництва інфраструктури та реалізації спільних проєктів. 30 червня угоду затвердили міністр інфраструктури України Олександр Кубраков та міністр комерції КНР Ван Веньтао. Що це дає нашій державі, яким був попередній досвід співпраці і чи дійсно буде введено безвіз з Піднебесною в ефірі Українського радіо коментує директор консалтингової компанії “Вільям Інвест Експерт” Віктор Медвідь.

Що передбачає угода

У ній пріоритет зроблений на розвиток інфраструктури. Це меморандум про намір співпрацювати.

Слід зазначити, що у нас був досвід роботи з Китаєм. Це було ще за часів Януковича. Тоді була велика угода, де Державна продовольчо-зернова корпорація повинна була постачати продовольчу сировину, у тому числі зернові, а також був вказаний ряд інших інфраструктурних проектів. Проте угода не була реалізована з боку України, вона не виконала свої зобов’язання щодо поставки. А нещодавно у нас зірвалася інша угода, не державного рівня, мова йде про “Мотор Січ”. На даний час питання по ньому неврегульоване, скоріше за все його будуть вирішувати в міжнародних арбітражних судах. Тому на фоні всіх цих проблем даний меморандум без вирішення попередніх питань має не дуже серйозний вигляд.

Будь-яку угоду можна поновити. У такому випадку проводиться інвентаризація взаємних прав та обов’язків, вирішуються спірні питання, було б непогано, якщо б вирішили ситуації щодо “Мотор Січ” та Державної продовольчо-зернової корпорації, адже це державні питання, які є зобов’язанням всіх громадян нашої країни фактично, всіх платників податків. Усе це не озвучували, лише заявили про намір нових проектів. Ми розуміємо, що коли дійде до реальних справ, перед тим як китайські інвестори будуть планувати вкладати гроші, вони повинні отримати відповіді на попередні питання і вирішити всі проблеми.

Стратегія Китаю полягає в економічному розширенні. Він гарно зайшов в країни Африки. Він, звісно, зацікавлений у розширенні власної інфраструктури, зокрема в Україні. Деякі держави захищають власну економіку, наприклад, Сполучені Штати Америки. Там не так легко й будівлю придбати, що вже казати про розширення інфраструктури. Безумовно, Китай хоче співпрацювати з нами, проте його відлякує невиконання зобов’язань та економіко-правові питання.

На його внутрішньому ринку вичерпалися можливості росту, США і Європа закривають вд нього ринки. Проте, щоб забезпечити потужні темпи розвитку, він має інтенсивно рухатися і заходити в інші країни. Тому ця співпраця ― не здобуток України, а економічна реалізація Китаю.

Але, коли справа зайде до реалізації конкретних питань меморандуму, може завадити дві ситуації: корупційні “бажання” місцевої чи центральної влади або юридичні схеми щодо неможливості реалізації тих чи інших проектів.

Про безвізовий режим з Китаєм

Це питання національної безпеки. Треба ретельно пропрацьовувати його перед відкриттям кордонів з країною, яка має потужну силу міграції. Тому я не можу позитивно чи негативно оцінити цю новину. Хотілося б побачити обґрунтування, але нам їх ніхто не надав. Я сумніваюся, що українці туди одразу поїдуть великими натовпами, а от у тому, що до нас приїдуть тисячі китайців ― ні.

Перспектива у наших стосунках є. Проте все залежить від дій влади, щоб розуміти ― це довгострокові відносини або ні. Але відійти від Китаю ми не зможемо, бо це одна з найпотужніших держав у світі.

Додамо, уряди двох країн уже працюють над підготовкою угоди про безвізовий режим. Про це  у червні заявив посол Китаю в Україні Фань Сяньжун на прес-конференції у Києві.

ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ

Ремонт мостов в Киеве займет десятилетия. Виктор Медведь

Киевские мосты и путепроводы находятся в неудовлетворительном состоянии. Время от времени от них отваливается части, разрушается бетонный слой, оголяется арматура, по балкам идут трещины. Еще более двух лет назад мэр

Читать статью полностью

«Уставшие» мосты и бесконечные пробки: кто ответит за состояние транспортных артерий столицы?

В пресс-конференции примут участие: – Анатолий Фролов – архитектор; – Вячеслав Коновалов – эксперт общественной кампании “Евро-Патруль”; – Виктор Медведь – директор Консалтинговой компании William Invest Expert invest-expert.com.ua.

Читать статью полностью

Cтаніслав Гвоздіков та Віктор Медвідь про нового тимчасового очільника Укрзалізниці

Кабмін призначив Олександра Камишіна новим тимчасовим керівником “Укрзалізниці”, чи варто очікувати від кадрових змін ефективних результатів? Також пропонується Міністерством інфраструктури створити антикризовий штаб при “Укрзалізниці” – чим це завершиться? Ці

Читать статью полностью

Невиконані обіцянки не налякали. Чому Китай знову запропонував співпрацю Україні?Віктор Медвідь експерт

Кабінет Міністрів повідомив про те, що Україна та Китай підписали міжурядову угоду щодо співпраці у галузі будівництва інфраструктури та реалізації спільних проєктів. 30 червня угоду затвердили міністр інфраструктури України Олександр

Читать статью полностью

Виктор Медведь объяснил причину разрушения мостов в Украине

Мосты, как и дороги, не должны находиться в аварийном состоянии. Эта проблема объясняется надлежащим финансированием отрасли. Об этом во время программы «Право на Голос» в информационном агентстве Голос UA рассказал директор

Читать статью полностью

«При правильних реформах УЗ могла б стати локомотивом нашої економіки» – Виктор Медведь эксперт

Кабмін на засіданні 17 березня підтримав дострокове припинення повноважень голови правління “Укрзалізниці” Володимира Жмака. Про це повідомив представник уряду у Верховній Раді Василь Мокан. Обов’язки голови правління АТ “Укрзалізниця” були

Читать статью полностью
Перевести