Концесія погіршить безпеку на українських залізничних вокзалах – експерт Віктор Медведь

Якщо українські залізничні вокзали віддадуть у концесію, на них погіршиться дотримання санітарних і протипожежних

Якщо українські залізничні вокзали віддадуть у концесію, на них погіршиться дотримання санітарних і протипожежних норм.

Про це на прес-конференції ГолосUA розповів директор Консалтингової компанії William Invest Expert Віктор Медведь.

«Чи дасть концесія інвестиції? Відповідь: ні, не дасть. Чи дасть вона інновації? Ні, ніяких не буде інновацій. Чи приберуть монополію? Ні, монополію не приберуть. Просто державна монополія буде приватною. Чи збільшиться якість? Ні, погіршиться, бо санітарні, протипожежні норми будуть погіршуватися на догоду того, щоб збільшити кількість торгових приміщень, які здаються за дуже великою вартістю за один квадратний метр. Безпека погіршиться з урахуванням того, що це режимні об’єкти, вони будуть експлуатуватися не за цільовим призначенням, захаращуватиметься всі ці виходи проходи, норми тощо», — сказав Віктор Медведь.

На думку експерта, інфраструктура вокзалів буде перевантажуватися і швидше приходитиме в непридатність через її більш інтенсивну експлуатацію. Також він назвав концесію квазіприватизацією, тобто цей механізм співпраці держави і приватного бізнесу веде до приватизації об’єкта, відданого в концесію. Крім того, після концесії вокзалів може подорожчати і вартість залізничних квитків.

«Будь-який приватний бізнес буде на відміну від державного отримувати роботи, щоб отримувати норму прибутку. Ця норма прибутку покриває зокрема й ризики інвестування. Відповідно вартість квитків буде більшою», — зазначив Віктор Медведь.

Як повідомлялося, уже 2021 року українські вокзали почнуть передавати в концесію (тимчасову експлуатацію приватним компаніям). Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Перевести