fbpx

Інтер З 1 січня в бензин додаватимуть 5% спирту

В українському бензині має бути спирт. Такі вимоги закону, який набуває чинності з нового


В українському бензині має бути спирт. Такі вимоги закону, який набуває чинності з нового року. Чи стане паливо дешевшим? Чи – навпаки? Розбиралася Ірина Смирнова. Ірина Смирнова, кореспондентка: – Цьому автомобілю 31 рік, його було випущено 1982-го. Поки що їздить, щоправда, на старому паливі. А це – автомобіль 2013 року випуску. Фахівці кажуть, що навіть йому може не сподобатися бензоетанол. Бензин плюс спирт. З 1 січня 2014 року закон зобов’язує всіх нафтотрейдерів додавати в стандартне паливо не менше 5% етанолу. Урядовці та деякі аналітики запевняють, що окрім плюсів для екології, це може здешевити кінцевий продукт. Віктор Медвідь, керівник консалтингової компанії: – Реально можна знизити вартість бензину на 20-30 відсотків. Тобто 9-8 гривень, якщо великі об’єми – може навіть і 7,50. Оператори паливного ринку говорять про протилежне: бензин подорожчає. Бо власним біоетанолом, який планують додавати в пальне, Україна забезпечена лише на третину. Решту доведеться докуповувати за кордоном. Сергій Корецький, генеральний директор компанії WOG: – Імпорт біоетанолу веде до додаткових акцизів, додаткових зборів під час розмитнення і прямо пропорційно впливає на ціну готового нафтопродукту, готових бензинів. Цікавий нюанс: після набрання чинності новим законом в однаковому становищі опиняться і великі гравці паливного ринку, і підпільні виробники. І ті, й інші порушуватимуть закон, додаючи спирт у бензин. Держстандартів-то ще немає. І невідомо, коли з’являться. А ось проблеми в автовласників з’являться швидко. Віктор Устименко, фахівець “ДержавтотрансНДІпроекту”: – Біоетанол – це чудове паливо. Характеристики у нього чудові. Але річ у тім, що автомобілі, двигуни автомобільні заводи конструювали для використання бензину. І якщо нові авто більш-менш адаптовані для бензоетанолу, то народжені радянським автопромом легковики, та й старенькі іномарки – на жаль. Машини, старші за 10 років, можуть не пережити нововведень. Олександр Чаленко, начальник відділу розвитку сервісу “Укравто”: – Такі автомобілі в принципі не призначені для використання такого палива. Думки автовласників узагалі ніхто не питав. Леонід Косянчук, президент асоціації “Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів”: – Споживач позбавляється права вибору. Не хочеш заливати – нікуди не їдеш. А ось ті, кому новий закон на 100% вигідний – виробники спирту, – завмерли в очікуванні: не злякати б удачу. А народ чекає відповіді влади: скасують закон, відкладуть чи все ж таки доливатимуть спирт у паливо.